torra läppar

shululu! eller nåt.

jag har torra läppar, det svider. lypsyl verkar icke fungera. aja, finns värre problem i guess.

jag känner mig väldigt duktig just nu. väldigt, väldigt duktig. varför? jo, jag har pluggat. en hel del. först började jag med att skriva klart min artikel om Åsiktsmässan.
    sedan fortsatte jag med att plugga på de engelska förkortningarna (the briefs..) som vi har i läxa tills imorgon.
    efter det kände jag att jag bara inte kunde få nog, utan jag fortsatte med lite mysig franska. skrev in glosorna på datorn, läste igenom dem två tre gånger och vips! så kan jag dem. det är bra att jag kommer ihåg ord rätt lätt. skulle ju dock vara en aning bättre om jag kom ihåg stora saker lite lättare, menmen. man kan ju inte få allt här i världen.
    aja, efter den skojiga lilla glosträningen slog jag på stort & skrev en kort, KORT, text om Gérard Depardieu. på franska. usch, den var väldigt kort. men jag hittade inget mer som jag fattade vad det betydde, ;). 
    till slut bestämde jag mig för att göra den där satans engelska ordlistan. jag skrev in alla ord från de 20 första sidorna som jag inte fattade vad de betydde, och översatte alla som gick (via lexin, okej, jag erkänner).
    trodde ni att det tog stopp där? att min hjärna hade kleggats ihop tillräckligt, eller att mina ögon hade ramlat ur sina hålor? jaså, då hade ni fel! för där mina kära vänner, fick jag en snabb, men ack så klok, impuls att börja lite med samhällskunskapsprovet vi har nästa vecka. så nu sitter jag här, med en 'aproaching' huvudvärk, med trötta ögon, med ont i ryggen, men med ett saligt leende på läpparna.

jag kommer sova gott inatt.



byee, folks !

Give me a comment?
Postat av: tammis

USCH vad mkt!:O

2008-10-08 @ 21:37:36
Postat av: Elin

aah vet!! :(

2008-10-09 @ 19:39:27
URL: http://sssspikey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0