english

Förut brukade jag gilla engelska. När jag cyklade någonstans brukade jag låtsas att jag var en engelsk programledare och skulle ha ett repotage om uppsala. Visst fick jag en hel del sneda blickar och så, men det var det värt. Jag gillade ju engelska då.

Men sedan jag träffade kejtan har det bara gått utför. Första engelskalektionen slutade med ett riktigt rött fejs och flera pinsamma minnen. Man skulle nämligen säga ett verb som började på samma bokstav som ens namn, till exempel jumping julia. Sedan skulle man visa verbet med en rörelse. Jag hade panik och kom inte på något verb på e, så jag bad min nya och förhoppningsvis trevliga engelskalärare att hjälpa mig. Godhjärtad som hon är, kom hon genast till undsättning och gav mig det otroligt välkända ordet erring. Jag kan ju säga att min "rörelse" var något förvirrad, och likaså mina nya klasskamrater!


Something I know is that there's loads of these lousy t-shirts in London!

Byebye.

Give me a comment?
Postat av: Fredrika

SANT SANT SANT.. =(

2009-03-15 @ 13:20:41
URL: http://fredriikaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0